Lekker druk en lekker ff alleen - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu Lekker druk en lekker ff alleen - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Lekker druk en lekker ff alleen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 April 2008 | Roemenië, Rovinari

Dear friends,
Lange tijd niets van me gehoord, maar hier ben ik weer hoor!
Je had me trouwens kunnen horen in het interview in Radio Tg Jiu of het interview voor de radio in Nederland (ben de naam alweer vergeten).

Zoals het hoort heb ik de afgelopen weken weer een hoop beleefd. Maar ik ga dit keer niet uitgebreid vertellen over mijn uitjes, want voor dit kan je de foto's bekijken.

Ik ga jullie meer vertellen over mijn werk. Saai? Nee hoor..

(Maar eerst stiekem toch een klein stukje over de trips. We zijn met een excursie met de middelbare school naar de stad Sibiu geweest, met recht de mooiste stad van Roemenie genoemd. Ook zijn we wezen barbequen in het dorpje (Stanesti) van Lucian's zus. Het was heel er pittoresk en lekker weer!
Last but not least, hadden we afgelopen weekend de maandelijkse evaluatie en dit keer hadden we het in de bergen (Ranca). Er waren heel veel vrienden uitgenodigd, dus het was eigenlijk meer drinken, eten, feesten en skien, dan evaluatie.. En er lag nog steeds sneeuw, dus dat was wéér skien. :P
Check de foto's!)

Over mijn werk..
Deze twee weken ben ik alleen aan het werk, want Arevik is voor 2 weken in Turkije. En om eerlijk te zijn: het is heerlijk! Lekker zelf alle beslissingen maken, eigen programma, eigen prioriteiten en.. 2 weken alleen thuis met Lucian natuurlijk! :P

We/ik heb(ben) de middelbare school een beetje op een laag pitje gezet, want ze zijn niet zo heel er gemotiveerd daar. Ik ben nu aan het werken in de gymnasium (12 - 15) en basisschool (7-12) en zowel de kids als de staff zijn zo enthusiast! WAUW!

Samen met Arevik heb ik een discussie over vrijheid en verantwoordelijkheid gehouden in de kathedraal van Rovinari. Er waren meer dan 30 kids op komen dagen en ze waren erg enthousiast! :D

Aanstaande zaterdag hebben we een voetbalcompetitie (+ bbq) met een school van een dorpje ff verderop.

Wist je dat..
- Orthodox Pasen op 27 april valt?
- ze in Roemenie geen paashaas kennen?
- ze het eieren verstoppen dus ook niet kennen?
Daar ga ik wat aan veranderen! Op 25 april gaan we met de hele basisschool naar het bos en gaan we eieren zoeken, eierspelletjes spelen etc.. Ook een vorm van interculturele educatie.

Verder heb ik een ander cool project: Ik ga voetbal training geven aan meisjes van groep 4, die zijn ongeveer 10-11 jaar oud. Een andere vrijwilligster doet hetzelfde in haar stadje en straks kunnen we tegen elkaar spelen! Dit is iets heel erg nieuws voor Roemenen, maar ik ben blij dat ze het accepteren. :)

Ook ben ik gestart met 'lesson with Karin'. Dit is een optionele sessie 1 uur per week en we doen kleine spelletjes en andere grappige dingen, maar alles in het Engels. Ze vonden het wel leuk volgens mij. :)
Verder ben ik ook bezig met een andere leraar (topvrouw om een school krantje op te zetten..


Ik heb nog zoveel meer ideeen, bijvoorbeeld een Trash Day. Dan gaan we een dag afval oppikken (is hard nodig in Rovinari).

What else?..
We zijn 2 dagen naar Novaci in de middelbare school geweest, want de vrijwilligster daar spreekt niet zo goed Engels. We hebben discussies gedaan en de youngster daarzo zijn echte helden! Zo veel beter in Engels dan in Rovinari, ik vraag me echt af wat ze hier verkeerd doen..
Dan ten slotte gaan we op 9 Mei (Day of Europe)een tv show maken in de lokale tv. Dit keer met de middelbare school..

Alle scholen hebben hun rooster op zomerrooster gezet, dat betkent dat alle scholen op hetzelfde moment pauze hebben (10 minuten tussen elke les). Dus het komt erop neer dat ik het ene uur naar de gymnasium ren & dan het andere uur voor 10 minuutjes naar de high school. :P Goed voor de conditie, dat wel..

Mijn laatste event, ook te zien op de foto's, is het bakken van een oerhollandse appeltaart met Lucian! De oven was zo slecht, dat hij er 2,5 uur in gestaan heeft, maar hij smaakte goed hoor.

Okay peepz,
Van 14 - 23 April ben ik in Bulgarije voor een training course, dus verwacht geen antwoorden op je emails, maar wel gegarandeerd een interessante weblog volgende keer!

Te Pup
Karin

  • 10 April 2008 - 09:03

    Madelein:

    Hey Kaatje,
    Goed werk. KLinkt al een stuk positiever dan je werk bij op de middelbare school.
    Sibiu ziet er iderdaat mooi uit op de foto's. Heel anders dan ik gezien heb van Roemenië.
    Binnenkort ben ik even dichter in de buurt. Ik ga namelijk een paar dagen met school naar Praag, maar waarschijnlijk zit jij dan net in Bulgarije.
    We gaan een weeshuis bezoeken en een concentratiekamp. lijkt me wel interessant.
    Veel plezier in Bulgarije en ik ben heel benieuwt naar je verhalen.
    Dikke Kus Madelein

  • 10 April 2008 - 09:06

    Christine:

    P.S. Groetjes uit Utrecht, waar ik tegenwoordig woon en veel plezier daar weer! Mail je later meer; Doei!

  • 10 April 2008 - 10:39

    Moos:

    Tering Karin!

    Wat een EVS taferelen weer zeg, btje heel droog andere mensen uit bed trommelen met een hoop lawaai...=P

    Anyways nog steeds wel jaloers hoor!;)

  • 10 April 2008 - 17:15

    Marjon Verschoor:

    Hoi Karin, wat leuk om weer wat van jou te lezen. Bij het bekijken van het filmpje moest ik heel erg denken aan mijn schoolkampen met groep 8. Zij worden namelijk elke ochtend op deze manier gewekt. Mooi dat je de mensen daar zover kunt krijgen om ook de meisjes aan het voetballen te krijgen. Volgens mij heb jij nog voldoende energie en iedeeën om het daar nog wel even vol te houden. Daarnaast onderneem je ook nog veel. Binnenkort naar Bulgarije. Heel veel geluk en plezier!
    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 44373

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: