De laatste maand - Reisverslag uit Târgu Jiu, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu De laatste maand - Reisverslag uit Târgu Jiu, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

De laatste maand

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Juni 2008 | Roemenië, Târgu Jiu

Lieve allemaal,

DE LAATSTE MAAND IS INGEGAAN
Waaahhhhhh!!

Het is raar,
het is ontspannend,
het is stressvol (want er nog zoveel dat ik niet gedaan heb),
maar het is vooral tijd.

Niet dat ik nou heimwee heb (maar een klein beetje toen ik weer hagelslag in huis had) of dat ik het niet meer naar mijn zin heb, maar het is gewoon wel genoeg zo. Deze bladzijde van mijn leven heb ik ook weer gehad, om het in mooie woorden te stoppen.
Waarschijnlijk geeft deze ene bladzijde een hele nieuwe draai aan mijn 'levensboek'. (Wow, ik ben echt op de schrijverstoer. :P)

Maar serieus, want ik leer zoveel hier in Roemenie. Ik neem heel wat kilo's mee terug naar Nederland, letterlijk door het gebrek aan leuke sporten hier, maar ook figuurlijk door alle ervaringen en nieuwe skills.

Maar het is nog niet zover, eerst heb ik nog een hele volle maand te gaan. Morgen is eindelijk de voetbalwedstrijd tussen mijn meisjes voetbalteams van Rovinari en de teams uit Sadu. Het is echt zo moeilijk om mijn teams training te geven, ze zijn zo chaotisch en eigenlijk ronduit gemeen tegen elkaar. Vandaag was ik echt heel boos en heb er twee aan de kant gezet. Natuurlijk gingen ze allebei huilen, maar dat was ff niet mijn business. Ze snappen het team gevoel gewoon nog niet, ze willen alles alleen doen en vechten om wie er in het goal staat, wie er aan de beurt is enz.. Maar morgen wordt vast erg goed. ;) (Duim je voor me?)

Dan is volgende week de laatste schoolweek, dus we maken onze afscheidsactiviteiten en een paar foto posters als afscheidscadeau.
Daarna gaan we met alle vrijwilligers en het hele team (inclusief Lucian :D ) voor 4 dagen naar de Donau Delta (vlakbij de kust) voor de eindevaluatie. Dat zal waarschijnlijk vooral heel veel feesten worden. Ik heb er superveel zin in!! De dag erna gaat Kerstin, de vrijwilligster uit Zweden en mijn goede vriendin alweer naar huis, dus dat wordt moeilijk..

Dan de laatste twee weken wil ik nog reizen en vooral veel tijd doorbrengen met alle vrijwilligers en natuurlijk Lucian!
Haha, en natuurlijk veel zwemmen! Afgelopen weekend ben ik twee keer naar het buitenzwembad in Rovinari geweest, want het is hier elke dag tussen de 25 en 35 graden. :P Komend weekend een excursie met jongeren naar een heel groot buitenzwembad, dus is helemaal OK.

Okay dan, ik zal stoppen om jullie jaloers te maken.
Ik zal eindigen met een goede quote van collega Arevik, die na haar bezoek aan ons land, zei: 'Ik heb twee weken in Nederland gezocht naar iets dat te verbeteren viel, maar ik vond helemaal niks. Alles is gewoon zo perfect in Nederland!'
Dus nu is het up to you, voor Arevik: schrijf allen hieronder dingen die verbeterd kunnen worden in Nederland. Ik denk dat we er samen meer dan 10 kunnen vinden!

Dikke knuffel
Karin

ps: ik heb net nog even 3 foto's toegevoegd. Eentje van de (hopeloos verloren, maar geslaagde) voetbalwedstrijd met mijn meisjes tegen Sadu. De andere twee zijn van mijn zogenaamde 'lesson with karin'. Op de ene leerde ik ze hoofd-schouders-knieen-teen in het Engels & op de andere zijn arevik en ik koningin en koning van Timboektoe en onze dochten is gestolen door de gemene koning. De groep moest allerlei spelletjes spelen om de prinses te redden. :) Dat was ech theel grappig, check mijn snor! :P

  • 03 Juni 2008 - 18:52

    Moos:

    Hey Kaatje!
    Wow je laatste maand...
    Spannend zeg! Tijd is wel supersnel gegaan vind u niet??
    Vind het jammer dat ik niet langs ben geweest, maar ja je kan niet alles doen! En Uni is werken werken werken...
    Misschien is dat ook wel het grootste nadeel aan Nederland. Wanneer vinden we nou nog eens een momentje om lekker even voor jezelf te nemen! Natuurlijk, druk maak je jezelf... Maar ik kan me zo goed herinneren dat er plekjes in Estland waren waar je totaal alleen was. Geen geluid, is iets heel raars eigenlijk. Hoe klinkt geen geluid...;)
    De enige die op het moment rusten zijn IRRITANTE buschauffeurs die niet willen rijden... zucht!
    Volgens mij zijn er genoeg dingen die verbeterd kunnen worden want voor mn gevoel wil de helft van nederland emigreren hahaha!=P Of zijn we gewoon heel verwend...;)
    Mmmm... Volgens mij begin ik ook nog eens je weblog vol te kalken... Je ziet het ik kijk ernaar uit om je weer te zien!

    zoen zoen!

  • 04 Juni 2008 - 11:43

    Madelein:

    Hey Kaatje,

    Nog een maandje en dan zie ik je weer! :D
    Een minpuntje die ik nu heb is dat het hier erg benouwt is. Je zweet
    je te pletter, maar de echte zomer wil maar niet komen.
    Ik moet nog even een paar weekjes hard ploeteren en dan ben ik klaar met school!!!!!
    Veel plezier en tot snel.

    Dikke kus Madelein

    p.s Bedankt voor je kaartje. Hij was maar een dag telaat :D!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 44368

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: