En alweer vriendinnetjes op bezoek - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu En alweer vriendinnetjes op bezoek - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

En alweer vriendinnetjes op bezoek

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 Maart 2008 | Roemenië, Rovinari

Hey lieve mensen,

...Een dagje later dan gepland, maar daar waren ze dan: Jasmijn en Madelein, mijn oudste vriendinnetjes. Helemaal moe, want ze hadden op het vliegveld overnacht (vliegtuig gemist door een enorme file in Duitsland).
We hadden niet zoveel tijd meer over om iets van Boekarest te zien, dus hebben we maar een drankje gedronken in de binnenstad en zijn de volgende ochtend naar het Palace of the People geweest. Het 2-na grootste gebouw van de wereld by the way. Toen gingen we alweer met de bus naar Rovinari, mijn vertrouwde huisje.

Lucian was de hele week niet thuis, want hij leidde een training course in Targu Jiu & sliep dan ook de hele week in het hotel daar. Nu was ook nog eens zijn jongste zus plus baby bij ons ingetrokken (om vrij vage redenen). Dus we hadden een echt meidenhuis in Rovinari.

Dinsdag hebben we ff lekker uitgeslapen, daarna een meeting in de middelbare school en een meeting in de basisschool. In de basisschool gaan ze een musical maken en ze hadden audities voor de rollen. In de basisschool werden we echt zo'n beetje aanbeden door de kinderen, heel erg grappig. Sommigen gingen gewoon naar ons lopen staren. Heel vreemd, vooral voor Jasmijn en Madelein, ik was het al wel een beetje gewend hierzo. In onze rondes door Rovinari kregen we sowieso veel opmerkingen naar ons hoofd geslingerd, iets dat ik wel gewend was, maar dat nu 3-dubbel zo erg was als normaal. :P

Maar goed, dinsdag avond gingen we naar Targu Jiu, omdat er een interculturele avond was van de training course. Dat betekent dat er allerlei mensen uit andere landen hun eten en cultuur presenteren. En wij hebben de oude vertrouwde hutspot gemaakt en de hagelslag meegebracht. Daarna zijn we nog tot heel laat uitgeweest met het multi-culturele gezelschap. Toen met z'n 6'en op een hotelkamer voor 2 personen, niet bar veel geslapen maar het was oke.

(Er staat hier nu trouwens in het internetcafe een heel lief jongetje met grote ogen te staren dat 1. ik een vreemde taal typ en 2. dat ik blind kan typen. 'Waah' :P )

Vrijdag was een echte toeristische trip, de mensen van de training course gingen naar een grot en naar de bergen en ze hadden nog plekken over in de bus, dus madelein en jasmijn waren de lucky bastards om de Roemeense bergen gezien te hebben.

Wat hebben we verder gedaan? We hebben pizza en Roemeense cake gegeten, veel met de vrijwilligers gepraat en gedronken, veel spelletjes gespeeld, films gekeken en rondgewandeld in het heerlijke weer. De lente is namelijk begonnen: ze maten bijna 20 graden afgelopen dagen! Dat maakte een vakantie toch wel een beetje meer vakantie natuurlijk. :)

Ik heb een hele leuke, relaxte tijd gehad, ik hoop dat jullie het met me eens zijn ladies!!! :D

Morgen (maandag) t/m donderdag heb ik Mid-Term Evaluation. We gaan met alle vrijwilligers naar een groot huis, om het afgelopen half jaar te evalueren. De organisatie krijgt hier een flinke smak geld voor, dus ze hebben het zo georganiseerd, dat we het in Brasov houden, dat is een toeristisch oord met het Dracula kasteel en bergen enzo! :D

Zo, nu ga ik ff lekker bijslapen.
Dikke kus Karin

  • 02 Maart 2008 - 19:37

    Dieuwke:

    laat ik nu eens heel gezellig toenet terugkomen van jou "even-niet" huisje in leusden. ik kreeg te horen dat je eventjes had gebeld en dat jasmijn rond half twee was vertrokken met de bus! wat gezellig dat je bezoek hebt gehad, weer een keertje wat nieuws tussen al het normale! 't klinkt allemaal weer leuk, dus, geniet er nog van natuurlijk, met veel liefs van ons gezinnetje!

  • 02 Maart 2008 - 19:56

    Ingmar:

    vette shit! leuk om te lezen weer, dacht nog aan je vandaag want er was een docu over The Frames die ik deels heb gezien. Errug tof :)

  • 02 Maart 2008 - 21:38

    Moos:

    Mid term!
    Whoehoe, hiep hoi geld van de EU uitgeven!!!
    Veel feestplezier...;)

  • 02 Maart 2008 - 23:20

    Wouko:

    Ik denk dat die zus er ter controle was. Gewoon de boel in de gaten houden. Jaloerse mannen hé :)

    Geniet maar, de tijd is zo voorbij.

    En check onze Blarp verenging. De Bever Larp club :)

  • 03 Maart 2008 - 14:59

    Helene:

    Hee lieffj!
    Wat leuk om te lezen weer! Gaaf dat je maatjes zijn gekomen! En dat t leuk was!
    Hier gaat t ook super! Tis weer dik aan met Jos.. en bijna klaar met school! :D
    Vorige week ook op vakantie geweest, Naar Parijs! Was ook super!
    Hoop weer snel een story te lezen!
    plezierze daar!
    Dikke kus en KNUFFEL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 44370

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: