Te pup - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu Te pup - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Te pup

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

20 Januari 2008 | Roemenië, Rovinari

Salut, prietenilor frumosi!
Ce mai faceti? Sunt foarte bine pentru ca am totul aici: prieteni, iubit, mancare, natura, exercitii sportive si distractie.

Haha, snappie?

Ik heb een paar klagers gehad dat ik mijn weblog niet geupdate heb. (Nee, ik was niet bedolven onder de sneeuw Harold.) Gewoon druk aan het werk en niet zo heel veel te vertellen.

De sneeuw is nu weer aan het wegsmelten, dus het is een aardige smeerboel aan het worden in de stad. Wat je op tv zag over die sneeuwoverlast in Roemenie was trouwens niet in mijn gebied, het was maar iets van een halve meter hierzo. :P

Afgelopen weekend ben ik (alweer) naar Ranca (de bergen) geweest! Dit keer waren Arevik en ik uitgenodigd door de dochter van de burgermeester en haar man. Superveel sneeuw en het was alweer de tweede keer in mijn leven dat ik op de ski's stond. En mensen, het bevalt met wel op die latten. :) Cristina (de dochter van de burgermeester) is nogal rijk, dus er was een bijkomend voordeeltje: ze stond erop om alles voor ons te betalen! Altijd mooi meegenomen, als je een arm vrijwilligstertje bent.

Dit weekend was ook speciaal, maar dan op een andere manier: het was gewoon heel erg relaxt: zaterdag spontaan meegegaan met onze host naar zijn ouders in een mini dorpje. Heel veel eten gekregen van zijn moeder, gespeeld met zijn nichtje, gewoon ff lekker weg van Rovinari en het werk! De volgende ochtend een wandeling gemaakt over hun land (heuvels), lekker met laarzen stampen door sneeuw waar nog niemand doorheen gelopen is & daarna natuurlijk weer een super rijk ontbijt. Ik snap nog steeds niet waarom de meeste Roemenen zo dun zijn! Pff..
Weer terug in Rovinari weg met het relaxte gevoel: rennen moest ik! De trainer van de fitness club liet me voor een keertje toe tot zijn bokstraining. Het draaide uit op bijna 2 uur lang voetballen in de grote sporthal in de stad.
Het kan als simpele dingen klinken, maar het voelde gewoon heel goed en relaxt allemaal dit weekend. Straks lekker mijn bedje in & dan is alles perfect.

Mijn Roemeens is erg verbeterd en ik leer elke dag meer en meer: in de fitness, in mijn gastgezin, in de school in de winkels. Het komt erop neer dat ik mezelf aardig kan uitdrukken & altijd duidelijk kan maken wat ik wil. Ook het begrijpen gaat steeds beter, zolang ze maar niet zo ongelofelijk snel praten!!! :) (Wist je dat Oltenia de regio is waar ze het snelst praten van heel Roemenie?!)

Morgen weer aan het werk: het is allemaal een beetje langzamer gegaan dan gepland, want de school in in constructie en na de vakantie kwamen ze erachter: 'oh, er zijn niet genoeg lokalen voor de leerlingen klaar'. Dus nu hebben ze een heel vaag, nieuw rooster tot eind deze maand & alle leeringen en leraren zijn confused. Hoe kunnen wij ooit iets plannen? Maar we hebben al heel veel goede contacten in Rovinari, dus dat zit wel goed. :D

Herhaling: ik ga mijn bedje induiken! Hele dikke kus voor allen!
Te pup!

xxx

  • 20 Januari 2008 - 21:38

    Vera W:

    He Karin, tja lastig hoor dat taaltje..maar dat sportieve, natuur en eten leid je af?!
    Klopt dat? Leuk die fotos van je vorige bericht. Leuk dat je familie bij je was, vast heel fijn als je zo lang weg bent. Krijg je nog meer bezoek?
    Ik ben niet meer zo vaak bij BeverT maar huppel zo nu en dan ff binnen. Binnenkort gaan we een keer op woensdag stampot eten haha! Nou dolle pret dus, we zullen aan je denken terwijl jij daar grote worsten eet.
    Hoe bevalt je werk? Kijk alweer uit naar je volgende bericht met al je Roemeense avonturen. Groetjes x Vera
    p.s. je kerstkaart staat nog steeds op de koffietafel te pronken!

  • 20 Januari 2008 - 21:58

    Moos:

    Dag meisje!

    Ach weemoed overvalt me weer zeg...
    Als ik je verhaal lees is het net of ik een beschrijving lees van vorig jaar...=0
    Alhoewel ik geen suikeroompje of suikerburgemeestertje had! Merde, hoe duikel je die nou weer op... Vast en zeker die ontwapende glimlach weer! Heb ik toch zo'n hekel aan...=P

    Nou zuske doe een beetje rustig aan...;) Ga de statistieken niet achteraan zullen we maar zeggen...=P
    En stamp nog even lekker verder in die sneeuw!=)

    dikke zoen!

  • 21 Januari 2008 - 13:22

    Dieuwke En Co:

    kaaaaaaaaaaartje, had je laatst gsproken op msn, leuk om je ook zo effe te horen. t klinkt weer allemaal geweldig he. de foto's heb ik mogen bekijken en het zag er allemaal heerlijk uit. dat relaxte gevoel komt op mij heel erg over, maar ik geloof best dat het af en toe stressen is, na al die verhalen te horen! binnenkort zul je eenk eertje iets van ons horen, in de vorm van een pakketje of iets dergelijks! houd ons op de hoogte, we denken aan je. een dikke kus uit dit geweldig koud, maar voor al NAT landje. liefs

  • 23 Januari 2008 - 16:19

    Jiska:

    Ik kan je melden dat je in die korte tijd beter roemeens spreekt (of overschrijft) dan ik in al die jaren en cursussen frans. Mss moet ik maar eens vrijwilligers werk in frankrijk gaan doen, voor een betere beheersing van de taal.
    Lekker blijven sporten!!! Dan kun je ook lekker blijven eten.
    Het rooster op de roemeense scholen is dus niks anders dan de puinhoop hier hihi
    werkze

  • 06 Februari 2008 - 12:14

    Lisette:

    Zo, het is wel duidelijk dat je je goed vermaakt! Vet leuk, joh! Je hebt al heel wat peeps leren kennen. Ik lees je verhalen met plezier.
    Peace!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 44373

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: