Alle vingers zitten er nog aan.. - Reisverslag uit Bustuchin, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu Alle vingers zitten er nog aan.. - Reisverslag uit Bustuchin, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Alle vingers zitten er nog aan..

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 Januari 2008 | Roemenië, Bustuchin

Hey hoi allemaal!

Gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!

Ik zat in de geen-telefoon-signaal-hebbende wereld met Oud&Nieuw (een mini-dorpje 'Bustuchin' genaamd, dus daarom komt dit berichtje een beetje laat. Maarja, ben jullie niet vergeten hoor! :)

Het was een superwitte nieuwjaar, heel veel sneeuw in de nacht van 31 op 1 & even more van 1 op 2. Ik vertrok vandaag om 7 uur 's ochtends weer terug naar de telefoon-signaal-hebbende wereld & stond tot m'n enkels in de verse sneeuw!

Ik hoop dat jullie allemaal zonder brokken en met vingers het nieuwe jaar ingegaan zijn!

Ik was eigenlijk vooral moe en vol, want in Roemenie is het de traditie (jaja, alweer een traditie) om in de nieuwjaarsnacht de hele, maar dan ook de hele nacht te eten. En niet een paar oliebollen, maar eerst salade, dan goulash, dan (het was 5u 's nachts) kip met puree. Toen was ik zo ongelofelijk moe, dat ik naar bed ging, maar de volgende ochtend bleken ze rond 6u ook nog een supergrote taart en cake gehad te hebben! (Oh ja, en natuurlijk bier, wijn...) De hele avond heb ik gedanst, nog nooit zoveel traditioneel gedanst, wauw, en het is zo populair onder de jongeren! Uitsloven dat die jongens doen, supercool, ik begin me steeds meer af te vragen waarom onze Hollandse boys niet dansen. En hoe ziet de klompendans er eigenlijk uit? Geen idee..

Maak 2008 nog beter dan 2007!
xx Karin

(still to come: het kerstverhaal...)

ps: Maarja, om maar eens vragen te beantwoorden van wat mensen:
Jiska, mijn kleren bevallen me heel erg goed. De thermobroek is super, de jas is lekker waterdicht, de twee fleecen ook lekker warm en de schoenen houden mijn voetjes ook heerlijk warm. Ik sleep m'n kleine macpac rugzakje overal naartoe, gebruik mijn hoofdlampje in het donkere trappenhuis & mijn sloffen in koude huizen.. :)

Nicolas: Happy New Year!! I promised myself to don't forget to write in English anymore on my logs... :) I was in a very little village with a lot of snow and very nice people. In romania they eat the whole night long with new year, around 5 o'clock you still get chicken with popatoes.. Crazy ppl.. :P

Moos: jaja, een eigen kantoor ;-) (Maar zonder internet.. still to come..)

Dat was het dames en heren.
xx

  • 02 Januari 2008 - 16:42

    Guido:

    hooi Karin,

    Wat een leuke verhalen allemaal, het is elke keer genieten hoe jij geniet van het leven daar!
    Alsnog een gelukkig nieuwjaar en succes de aankomende 6 maanden laten ze nog leuker worden en interessanter! Tot kijk en have fun

    groetjes van guido
    kus

  • 02 Januari 2008 - 16:46

    Marjon:

    Lieve Karin,

    Een heel gelukkig en gezond 2008.
    Hoe is het geweest met je ouders en je zusje? Lag er toen ook sneeuw?
    Daar in Roemenië weten ze wel wat eten is en dat een hele nacht lang!
    Volgende week weer aan de slag, wat ga je zoal doen met de jeugd? Veel succes en tot een volgend bericht.
    dikke kus

  • 02 Januari 2008 - 17:33

    Nicolas:

    Hehe..I hope you keep your promise then, althought it helps me study my dutch when you dont..:p
    Happy new year to you too..:)

  • 02 Januari 2008 - 17:48

    Christine:

    Eind deze maand krijg je mijn nieuwjaarszoenen wel!!!

    Can't wait.

    P.S. voor het eerst in mijn leven rotjes afgestoken.

  • 02 Januari 2008 - 17:57

    Madelein:

    Jij natuurlijk ook een heel gelukkig nieuwjaar en veel succes met alles wat je nog gaat doen.
    Ik zie je in het nieuwe jaar en ik hoop dat er dan ook sneeuw licht :)
    Kus Madelein

  • 02 Januari 2008 - 22:12

    Wouko:

    Gelukkig nieuwjaar.

    Enne, hier wordt ook traditioneel gedanst hoor. Wordt ook steeds populairder en wordt voornamelijk gedaan door jongeren. Is vanuit België komen overwaaien. Heet Balfolk. Wijs ik je wel op als je terug bent.

    Veel plezier!

  • 03 Januari 2008 - 09:56

    Lizzz:

    Hee Karin!
    Wat een verhaal.. En dat er ook zoveel sneeuw ligt daar echt! Terwijl we hier geen enkel vlokje zien..
    Maarrgoedd ook voor jou nog een gelukkig nieuwjaarr! :D
    Hoe zeg je dat eigenlijk in t Roemeens? ;-)

    Nou succes verder nog!

    Kus X Lizzy.

  • 03 Januari 2008 - 10:07

    Jasmijn:

    GELUKKIG NIEUWJAAR..!!!!

    dat er nog veel leuke dingen mogen gebeuren...

    liefs jasmijn

  • 03 Januari 2008 - 12:18

    Rianna:

    Hey!!
    Een heel gelukkig nieuwjaar!! bij mij zitten gelukkig ook alle lichaamsdelen er nog aan:):)

    dikke kus

  • 03 Januari 2008 - 14:12

    Moos:

    Sodeknetters!!!!
    Ben ik weer de 5000e reactie zucht, popiejopie...;)
    Volksdans er in 2008 nog lustig even op los, in Ned. word je voor gek aangekeken als je nog eens een flinke pas inzet zeg maar...;)

    Dikke zoen!!

  • 04 Januari 2008 - 06:32

    Vera:

    He Karin, Gelukkig nieuwejaar!!
    Jullie waren op het nieuws gister (04-01-08)...naja Roemenie dan, vanwege de hevige sneeuwval! Nog last van gehad of alleen maar plezier?
    Zo te lezen heeft Bever je aardig gesponsord...of andersom...Gellukkig heb je best wat bij je om er tegen te kunnen!
    Groetjes Vera

  • 04 Januari 2008 - 12:04

    Kassim:

    Hoi Karin,

    Leuk om alles te lezen!
    Over je vraag betreffende het klompendansen: 'De klompendans' als dans bestaat niet. De klompen worden vooral gedragen als symbool bij diverse Nederlandse dansen, al zijn er ook verscheidene choreografien speciaal geschreven voor klompen. Beetje inside informatie, maargoed....... (leukste streek voor Roemeense dansen vind ik zelf Transilvanie, vaak lekker snelle/pittige ritmes).
    Ben je nog steeds ingesneeuwd? Het is hier inderdaad op het journaal te volgen.

    Succes in 2008!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 44376

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: