La multi ani! - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu La multi ani! - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

La multi ani!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 December 2007 | Roemenië, Rovinari

Dear all,

Hoe gaat het in Holland? Ik hoorde een paar mensen klagen over de kou, nou, dan moesten ze maar eens hier komen. Want mensen, de winter is echt begonnen in Roemenie! Koud, koud, koud, het is gewoon naar om buiten te lopen. Nu begrijp ik waarom de thermobroeken zijn uitgevonden!

Maar goed, laat ik eens beginnen met het leukste: ik heb geskied! Op echte sneeuw. Witte, poederige, koude, natuurlijke, sneeuwige sneeuw op échte bergen. En er is authentiek video materiaal. Afgelopen weekend ging ik met 4 andere girls & 10 Roemeense vrienden naar Straja. Het was perfect; we hadden een huisje midden op de beginnerspiste, dus we stapten zo met onze skies op de piste. Het huren van de skies was spotgoedkoop, maar er was iets anders triky: je kocht geen skipas voor de skilift voor de hele dag, maar je betaalde ongeveer 1 euro voor elke keer je omhoog ging met de lift. Dus dat was nogal duur als je een hele dag wilde skiën... (Als ik het al duur vind, moet je je voorstellen hoe duur het is voor Roemenen!)
Het skiën zelf ging best goed, maar ik vind het best eng om hard te gaan, want dan heb je het gevoel dat je niet kan stoppen. (En ik skiede ook bijna een klein, lief kindje van z'n sokken, niet echt een manier om vrienden te maken..)
We hebben ook gesleed, dat was echt gevaarlijk soms; mensen die op het laatste moment opzij moesten springen en vrij hard met je neus in de sneeuw vallen. Zie de foto's. =)

Maandag hadden we een grote show van allemaal scholen en dansgroepen voor het goede doel. Ik heb ook gespeeld in het Roemeense toneelstuk van mijn scholieren. (Het waren twee zinnetjes, maar toch, het was een begin.. :) )

Maar even over mijn leventje in Rovinari: het is even better than expected! In de organisatie zeiden ze dat het heel erg moeilijk voor onze zou worden om een meeting met de burgemeester te regelen. Maar zaterdagavond gingen Arevik en Lucian naar een Kerstmis event & ze wilden niet betalen, dus toen gingen ze zichzelf voorstellen aan de burgemeester. Dus toen mochten èn gratis naar binnen èn hij nodigde ons uit voor een meeting. Dus dat was dik voor elkaar. ;-)
Oh ja, ouders + lief zusje: hij was heel erg enthousiast om te horen dat jullie mij bezoeken met Kerstmis & hij wil jullie graag ontmoeten!

Tot nu toe bestaat ons leven in Rovinari uit: werken in de middelbare school, naar de fitness gaan, koken, eten, boodschappen doen en een beetje slapen. Een beetje slapen, omdat zo'n beetje elke dag Lucian's zus om 7 uur 's ochtends het appartement binnenwandeld met haar kindje van 3 jaar. Niet heel erg goed als je uit wilt slapen... Het harde leven als vrijwilliger. :P

Mijn ouders komen van 23 tot 30 december naar Roemenië & ik heb er echt heel veel zin in!

Allemaal hele Fijne Kerstdagen & een Gelukkig Nieuwjaar!!
(Craciun Fericit si la multi ani!)

xxx Karin

  • 21 December 2007 - 10:28

    Hylke:

    ToF! Ik kan bijna niets meer zeggen ;)! Echte witte sneeuw moet hier in Nederland nog gaan vallen ben ik bang :P!
    Maar gister zag ik wel vanuit de flat hier dat alle daken wit waren en de bomen ook =)! Zal niet zo spectaculair zijn als bij jou maar ik vond t al heel wat ;)! Zal ff kijken of ik de foto misschien ergens online kan krijgen ;) haha
    Leuk dat je ouders nu langs komen! Kan je ze la grande tour geven ;)
    Hey,, een hele goede kerst! En alvast een hele goede jaarwisseling!
    xX Hylke

  • 21 December 2007 - 10:47

    Moos:

    Hey leukerd!

    Ja duh... Er gaat niets boven thermo ondergoed!!!
    Weet je niet meer dat je mij een x aantal
    pakken bij de Bever heb aangesmeerd, je gaat me toch niet vertellen dat je zelf geen undies hebt meegenomen??
    Die billen van jou gaan nog een keer vastvriezen, wat ik je brom...;)
    Nou ja leuke uitnodiging voor een traditionele Roemeense billen massage! Doen ze trouwens ook aan Sauna in Roemenie?? Dat moet je eens doen, sauna en daarna snowfight...=)

    We horen trouwens niet over EVS liefdes, tsjah en ik weet ook wat de statistieken zeggen dus vertel dat ook eens!!! Mag ook persoonlijk als je niet wil dat Oma Sant ook meeleest natuurlijk, begrijpelijk...;)

    Ik ga iig. komend weekend naar mn eigen EVS liefde, viva la france!

    (shit volgens mij heb ik je hele response ruimte ingenomen...=P)

    dikke zoen!

  • 21 December 2007 - 10:54

    Martijn:

    Heeyz,

    Gaaf om te lezen dat het hier zo lkkr warm is volgens jou;)

    Hier is de eerste super kleine natte sneeuw al gevallen dus nog heel even en kunnen we ook van de 'amersfoortseberg' afskieen!!!

    Veel plezier met je ouders + inge. en ook prettige kert en jaarwisseling:D

    Grz(H)

  • 22 December 2007 - 15:10

    Jasmijn:

    hey karin ...

    super relaxed ... nou reken er maar op dat we dan weer gaan skieen als madelein en ik komen ..
    ik heb een kamer in amsterdam dus ga binnenkort verhuizen ... vet relaxed ..

    fijne feestdagen...

    xx jasmijn

  • 23 December 2007 - 16:54

    Len:

    He liefje!
    Thnx voor je super lieve kaartje!
    egt lief!
    Wat leuk dat je ouders er zijn!
    Geniet van elkaar met de kerstdagen!
    Jij ook een hele fijne en gezellige kerst in Roemenie!
    Dikke kus,
    Lentje

  • 23 December 2007 - 19:49

    Madelein:

    Hey kaatje,

    Gaaf! skien op echte sneeuw. Hier is nog geen sneeuw gevallen maar ook in Nederland was het mooi wit.
    Ik zou idd ook nog wel een keertje willen skien als Jasmijn en ik naar je toe komen.

    Kus Madelein

  • 23 December 2007 - 20:34

    Dieuwke:

    lieve kaaaar, jaja, je oudertjes zijn vandaag vertrokken en al bijna aangekomen hopelijk? maak er een fijn weekje met ze van, geniet van de liefde, die zo hard nodig is bij kerstmis enzo he! ik ga lekker met de familie vanalles doen en inderdaad, kouleiden. maar als ik dat zo hoor, hebben wij misschien niets te klagen! ik wens je al het beste, al het moois voor in 2008&fijne dagen, je hoort gauw van ons via een kaartje/pakketje, dikke kus

  • 25 December 2007 - 16:30

    Opa En Oma Sant:

    Lieve Karin,
    We genieten van alle berichten tot nu toe en vinden het heel jammer dat we niet even kunnen komen kijken! Fijn te horen dat je zo geniet en we wensen je heerlijke en fijne dagen met Kees en Jet en Inge. Alvast een heel gelukkig en voorspoedig 2008. Veel liefs van Opa en Oma (en all the best van pieter, ineke, erik en sander)

  • 26 December 2007 - 11:02

    Oma & Opa Borne:

    Lieve Karin, wij wensen je een hele fijne jaarwisseling toe, heel veel liefs uit Borne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 44370

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: