The next step - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu The next step - Reisverslag uit Rovinari, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

The next step

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 December 2007 | Roemenië, Rovinari

Gisteren was het eindelijk zover: Arevik & ik sleepten onze bagage naar de minibus en hup daar gingen we: een hele stad wachtte op ons. Rovinari!!!

Lucian wachtte ons op en we sleepten (again) onze bagage drie etages op. In het appartement ontmoetten we meteen zijn halve familie, want alhoewel officieel alleen Luca in het appartement slaapt, wordt het eigenlijk door zijn hele gezin gebruikt. Om te koken, om een nachtje dichtbij het werk te slapen, zijn schoonbroer komt elke ochtend en na-middag om zijn kleren te verwisselen voor zijn werk... Maar dat is alleen maar gezellig!

Het appartement is echt super: warm water, verwarming in elke kamer enn... een wasmachine!!! :) Oh god, wat heb ik dat gemist zeg! Toen we er net een uurtje waren, kregen we meteen een verrassing: vuurwerk! (Nou ja, het was niet echt gepland. Opeens waren er luide knallen en allemaal vonken en rook in de electriciteitsstoppen. En toen had de helft van de flat geen stroom meer. :P
Gelukkig is zijn vader electricien, dus nu werkt alles weer perfect. :) )

Vandaag stond er maar 1 ding op het programma: het kantoor schoonmaken! We hebben namelijk een eigen kantoor in het gemeentehuis, alleen het is zo ongelofelijk vies! Dus wij (met onze vers gekopieerde sleutels) op naar het kantoor. Toen was daar de missie om een emmer en bezem te vinden... Dus wij naar een schoonmaakster, die natuurlijk geen woord Engels spreekt, om met handen en voeten uit te leggen wie we waren en wat we wilden. En het lukte ons! Ik ben soms verbaasd over mijn Roemeense skills en vooral hoeveel ik duidelijk kan maken met mijn minimale woordenschat. (Voorbeeld: je wil zeggen afgelopen jaar, maar je weet alleen maar het woord voor volgend jaar. Dan zeg je: 'NU (niet) volgend jaar' (groot handgebaar naar rechts), 'maar ........ (groot handgebaar naar links) jaar.')

Maar goed, 2,5 uur later was alles fris en fruitig & we hadden een uitnodiging te pakken voor een of ander event in het cultuurhuis (ons buurkantoor). Pretty good. Even later ook nog wat andere contacten gemaakt met mensen in het gemeentehuis, dus pretty good work.

Ik heb niet echt veel meer te vertellen eigenlijk. Onze situatie is heel erg goed vergeleken met de andere vrijwiligers, die bv geen warm water hebben of nog helemaal geen huis, omdat hun gastgezin op het laatste moment weigerde!!

De foto's volgen nog..

Ciao! xxx

  • 11 December 2007 - 19:55

    Rozemarijn:

    Jaaaa.. je site werd genoemd op Moos' site, dus ik dacht meteen ff een kijkje nemen en heb me uiteraard ingeschreven voor de nieuwsbrief ;) Maar goed, heb geen idee wat je precies uitvoert in Roemenie (heb nog niet al je stukkies gelezen nl) maar vind het echt gaaf dat je het doet! Fijn dat je nu weer een wasmachine hebt;) want dat is idd toch wel een prettig iets om te hebben: het maakt het leven zo heerlijk gemakkelijk! Succes de komende maanden en ik kijk al uit naar je nieuwe post!
    Groetes, Roos (vanuit het Vlaamse Gent :D)

  • 12 December 2007 - 00:38

    Nicolas:

    nice pictures..:)

  • 12 December 2007 - 09:51

    Jasmijn:

    hey karin...

    leuk man ... je hebt wel gelukt met je verblijf dus ... en wat een contacten maak je zeg ... echt heel veel... nou heel veel plezier ...

    xx jasmijn

  • 12 December 2007 - 09:52

    Theo-Henk:

    He hoi fijn om te horen dat alles naar wens gaat. en grappig dat je het speciaal vind dat je warm water hebt wat zijn de verschillen groot in roemenie zeg. maar goed ik neem binnenkort wel even contact met je op.

    groetjes my

  • 12 December 2007 - 10:45

    Hylke:

    HeeeeeJ!
    Wat tref je het zeg :O! Zou het bijna luxe kunnen noemen als de andere vrijwillegers het niet hebben ;)!
    Tof verhaal en leuk om weer te lezen, EN je hebt dus ook i-net anders kan je dit natuurlijk niet posten =)!
    Heeeel veel plezier op je nieuwe stekje, en benieuwd naar de foto's natuurlijk :)!
    Zal wel een hele andere wereld zijn

    Xx & Have Fun!

  • 12 December 2007 - 11:46

    Jiska:

    Hi Karin,

    Cool zeg al je spannende ondernemingen. Ik hoop dat je nogsteeds lekker slaapt op ons Beverkussen ;-)
    Waar ik eingenlijk wel een beetje benieuwd naar ben: heb je het koud of heb je toch voldoende kleding bij je? En voldoet de kleding aan de eisen die je stelt. Ik zag in ieder geval al een mooie rode jas voorbij komen op 1 van de foto's...
    Op naar een witte Kerst!!!

  • 12 December 2007 - 11:47

    Jiska:

    PS: nu komt al je schoonmaak ervaring van de Bever goed van pas, of kun je juist lekker oefenen zodat je ons hier de troef af kunt steken!!! ;-D

  • 12 December 2007 - 12:21

    Moos:

    Een eigen kantoor?!?!?
    Jeetjeminee...;)

  • 12 December 2007 - 19:51

    Ingee:

    karin.
    klint goed allmaal:) maar ik ga het snel zien:) heb er echt zin in...

    alles gaat goed verder en heb zin om naar je toe te gaan

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 44377

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: