Mijn 1e 6000-er! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Karin Sant - WaarBenJij.nu Mijn 1e 6000-er! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Mijn 1e 6000-er!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 April 2012 | Bolivia, La Paz

Yeah!

Gehaald! Dit moet ik even delen!

Op 3 april, om 8:00 s ochtends stonden Paul en ik bovenop de Huayna Potosi (6088 m)!

Twee dagen eerder maakten we kennis met onze groep (2 Duitsers, een Zwitserse en een Australier) en de 3 gidsen, en reden we 3 uurtjes vanaf La Paz naar de 1e refugio (hut) ter hoogte van 4750 m. Die middag gingen we gletsjeroefeningen doen in ijsklimmen boven de 5000 meter, om te oefenen (maar voor ons natuurlijk vrij overbodig) en om extra te acclimatiseren. De tweede dag liepen we naar de tweede refugio, op ruwweg 5200 meter.

Dat was een hele bizarre dag. Om 13u s middags kregen we een grote lunch, om 17u het avondeten, en daar tussenin hebben we non-stop coca thee gedronken en koekjes gegeten. Om 18u gingen we ons bed in, en probeerden we te slapen. Niemand kon echter heel veel slapen, want op hoogte is het op de een of andere manier heel moeilijk om in slaap te vallen. (Het hielp ook niet heel erg mee dat 1 van de gidsen snurkte..)

Na ongeveer 7 uur geprobeerd te hebben om te slapen, werden we om 1u s nachts wakker gemaakt voor het ontbijt.. Ik werd misselijk wakker, dus kon amper iets eten..

De hele weg omhoog was een hel. Aangezien ik geen conditie heb op dit moment, amper zuurstof, en geen hap door mijn keel kon krijgen, moest ik het op mijn gedachten doen. Het liedje in mijn hoofd: 1 stap, andere stap, 1 stap, andere stap, heeft me er doorheen geholpen. Klinkt grappig niet?

De top halen was geniaal! Helaas bleven we maar 1 minuut, want toen Paul zijn telefoon te voorschijn haalde om een foto te maken, voelden we elektriciteit. Dus het onweer was vlakbij! Wij dus heel hard naar beneden gerend. Liever levende beneden dan een topfoto..

Dus ik heb geen bewijs!

Zo, fotos volgen wederom snel (van de omgeving).

Tot snel!!

Groetjes Karin

ps: ben wel een beetje ziek nu.. :S

  • 08 April 2012 - 09:25

    Frank:

    jeee!

  • 09 April 2012 - 18:01

    Suzanne:

    Wauw wat stoer! Ben benieuwd naar de foto's!

  • 11 April 2012 - 11:55

    Rosalinde:

    Haai!! Hier je trouwe terug-spammer!! Wat cool!! Ik ben jaloers op je top!! Jammer van dat onweer... en het ontbrekende bewijs!! (Ik hoop dat je getuigschriften gevraagd hebt want anders kan ik deze 'droom' natuurlijk niet voor waar aannemen... haha). Beterschap!! Ik dacht trouwens dat hoogteziekte overging zodra je weer afdaalde... Wanneer kwam je nou weer terug?

    Kus!

  • 17 April 2012 - 00:45

    Karin:

    Haha, ik was niet hoogteziek, maar gewoon uitgeput. De dag erna gingen we mountainbiken, want dat hadden we nou eenmaal al geboekt :P Dus dat hielp ook niet mee.

    Ik kom 20 juni terug.

    En je mag me eindeloos spammen, want ik vind reacties superleuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 44371

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: