De laatste dagen Zuid-Amerika.. - Reisverslag uit Lima, Peru van Karin Sant - WaarBenJij.nu De laatste dagen Zuid-Amerika.. - Reisverslag uit Lima, Peru van Karin Sant - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Zuid-Amerika..

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Juni 2012 | Peru, Lima

Lieve familie en vrienden,

Dat was ´m alweer: 5 maanden reizen door Zuid-Amerika! Morgenavond stap ik op het vliegtuig naar Europa, met een rugzak vol met souvenirs en een hoofd vol met indrukken.

Maar voor het zover is wil ik nog iets schrijven over de laatste 2 weken in Peru, zodat ik ook deze dagen niet zal vergeten, want ze waren zeker de moeite waard!

In mijn vorige blog schreef ik al dat ik graag naar de stad Cajamarca wilde, maar dat niet kon ivm demonstraties en wegblokkades. Uiteindelijk ben ik er niet heengegaan en ben ik een hele week in de stad Chachapoyas gebleven, maar dat was niet zo heel erg, omdat er hier ook heel veel te beleven viel. Ik had vrienden gemaakt met twee gidsen van een reisbureautje en een Amerikaanse die Engels doceerde, en met hen heb ik veel avonden en het weekend doorgebracht. Op zaterdag was er een grote optocht van meer dan 30 verschillende dorpen uit de regio, waarbij ze hun traditionele kleding, muziek/dans en producten met zich meebrachten. In de avond waren er dansen rondom 4 grote vuren op de vier hoeken van het centrale plein, en later was er nog en live concert met vuurwerkshow! Ik ben ook nog veel op pad geweest in de regio; een wandeling naar de 3- of 4-na hoogste waterval van de wereld (Gocta), een excursie naar Kuelap, een pre-Inca stad die waarschijnlijk groter is dan Macchu Picchu, en naar Karajia, waar 700-jaar oude sarcofagen verstopt zitten in een hoge rotswand. De sarcofagen hebben mensenhoofden en bevatten mummies en botten, en ze lijken een relatie te hebben met de beelden op Paaseiland in Chili.. Mystery!

Chacapoyas - Lima is 22 uur reizen, dus om 22 uur in een bus te voorkomen, heb ik een tussenstop gemaakt op het strand van Huanchacho, waar ik al eerder geweest was. De eerste personen die ik tegenkwam toen ik mijn hostel instapte waren Ryan en Stephanie, twee Amerikaanse vrienden van het klimmen in Huaraz. Surprise! Dus in plaats van twee dagen in mijn eentje op het strand te liggen, heb ik samen met hen gesurft (dit keer kon ik een paar keer opstaan, woehoe!) en de stad Trujillo bezocht. En toen was het op naar Lima!

In Lima slaap ik weer in het gastgezin van de vorige keer, en net als de vorige keer zijn ze weer zeer verwelkomend. Deze laatste dagen heb ik vooral goed geslapen, lekker gegeten en veel gechillt met twee fransen en een italiaan, die ik nog kende van Huanchacho en in Lima wonen. Het voelt echt goed om mensen opnieuw te ontmoeten op een andere plek, het voelt echt meer als vriendschap. Afgelopen weekend ben ik met Emilio meegeweest naar Chanchamayo (la merced), 8 uur met de bus landinwaarts vanaf Lima. Hij komt hier vaak voor onderzoek voor de uni, dus hij heeft me wat mooie plaatsen laten zien en ben een dagje meegeweest op zijn Botanica (planten) veldwerk in het bos :) Het was wel grappig om eens naar planten te kijken in plaats van stenen & om te zien hoe enthousiast iemand kan worden van bomen.

Ik heb geen enkele wedstrijd van Nederland kunnen zien, maar gelukkig heb ik er niet zoveel aan gemist dit jaar ;) Straks gaan we waarschijnlijk Italie - Ierland bekijken met een Italiaanse vriend. Of ik ga slapen, want heb heel erg slecht geslapen in de nachtbus afgelopen nacht en morgenavond moet ik in het vliegtuig slapen, dat wordt helemaal hel!

Heb ik zin om naar huis te gaan? Eigenlijk wel, want ik ben er helemaal op ingesteld nu. En ik heb nu alweer 2 weken Alpen en een veldwerk om naar uit te kijken in de zomervakantie. En een vriend. En veel vrienden en familie die ik zoveel te vertellen heb!

Oh ja, ik ben op zoek naar een kamer in Utrecht, heeft iemand een tip?

Tot snel!

Karin

  • 18 Juni 2012 - 19:26

    Herriet Strijker:

    Ook ik ben blij dat je weer naar huis komt. Apetrots zal ik je opwachten op Schiphol. Tot woensdag!
    Dikke kus !!!!!!

  • 11 Juli 2012 - 18:02

    HELLO:



    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2631
Totaal aantal bezoekers 44337

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: