Het studentenleven in Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Karin Sant - WaarBenJij.nu Het studentenleven in Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Het studentenleven in Mendoza

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Februari 2012 | Argentinië, Mendoza

Hola amigos!

Even een niet al te lang berichtje vanuit de talenschool in Mendoza!

Morgen is alweer mijn laatste Spaanse taalles, de laaste van een reeks lessen vol met grammatica regels, nieuwe woorden en huiswerk. Mijn hoofd zit vol met flarden van Spaanse zinnen en uitgangen van onregelmatige werkwoorden. Het is lastig om me op het Nederlands te concentreren, maar ik ben hard aan het proberen. (1 punt voor elke fout die jullie uit deze tekst halen!)

Dus, wat is er gebeurd afgelopen de afgelopen 2 weken?

Vorige week waren er zo goed als geen studenten op de talenschool. Slechts het gepensioneerde, Canadese koppel dat ook bij mij in huis woonde, een Braziliaans stelletje, een Duits meisje en Jon, de engelsman die ik al kende van het vorige hostel. We hadden zo'n beetje allemaal een ander niveau, dus ik zat in een 'klas' met David (de gepensioneerde Canadees) en Igor (de Braziliaanse jongen). Mijn lerares is heel duidelijk, maar wel een beetje theoretisch. Ik heb eindelijk de verleden tijd geleerd, wat wel echt hard nodig was, aangezien mensen me de hele tijd vroegen wat ik al had gedaan en waar ik al was geweest, maar das een beetje lastig te beantwoorden zonder verleden tijds-vervoegingen. Deze week had ik aan het begin alleen les me David, en nu twee dagen prive-les, dat is best relaxt, want ik kan op mijn eigen tempo gaan.

De talenschool biedt ook activiteiten aan, maar ik vond ze een beetje 'suf': allemaal wijntoeren (die had ik al gedaan) en helemaal niks 'outdoor' of iets simpels als een barbecue. Dus afgelopen week heb ik gewoon veel met Jon, die in het hostel verbleef, afgesproken om gewoon door de stad te wandelen of uit (eten) te gaan. Hoogtepunt was een gratis avond op een dakterras op de 8e verdieping van het gemeentehuis, met live flamencomuziek en wijn. Het is elke dag weer een avontuur om met de bus te reizen, want je weet nooit welke route hij zal nemen, of hoe lang het zal duren. Een bepaalde bus kan direct van de stad naar mijn huis gaan, maar dan opeens een enorme omweg nemen van mijn huis naar de stad. Of de chauffeur verandert opeens het nummer van de bus terwijl we aan het rijden zijn..! :S Verder is alles wel heel georganiseerd, mooi en netjes in Mendoza, en ik voel me hier echt thuis en veilig. =)

Hoe dan ook, ik was blij om afgelopen weekend de stad uit te zijn. Zaterdag: een toer met busje en veel andere backpacker met als eindpunt (en hoogtepunt) een korte wandeling in het Aconcagua park. Supertoeristisch, maar wel de makkelijkste manier om de verschillende plekken in de bergen te leren kennen en een frisse neus te halen! Zondag heb ik een halve dag geraft, en ik wilde mountainbiken met een gids, maar er waren niet genoeg aanmeldingen, dus toen heb ik een korte wandeling gemaakt met aan het einde, je zult het niet geloven... abseilen! :P (Het ging me om de wandeling, maar het abseilen zat er nou eenmaal bij in :P). Maar de gidsen waren superchille gasten, dus het was een prima dag!

Deze week zijn er meer studenten op de talenschool, dus afgelopen avonden ben ik veel op stap geweest met hen. Er zijn allemaal gratis activiteiten in de stad en in het park (naast mijn huis) ter voorbereiding op de 'Vendimia', het wijnoogstfeest, dus dit is de perfecte tijd om hier te zijn!

Nu moet ik vandaag of morgen (dat wordt dus morgen) beslissen waar ik heen ga zaterdag, want dan moet ik vertrekken uit het huis van mijn gastgezin. Er zijn heel veel opties (Zuid, West of nog even nergens heen) en ze zijn allemaal leuk, ik zal jullie er niet met de details vermoeien, jullie lezen het de volgende keer!

Vanavond ga ik weer naar het gratis terras, dit keer is er live popmuziek + wijn (uiteraard), dus dat wordt weer genieten van de muziek, alcohol en - Had ik het uitzicht op de bergen al genoemd? Nee? - het uitzicht op de bergen bij zonsondergang... :P

Hasta la vista!
Karin


  • 16 Februari 2012 - 18:36

    Julian:

    Hey Karin,
    Ik heb twee punten gescoord ;) (herhaling van afgelopen en toer=tour).
    Goed te horen dat je het erg naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld :D. Hier in Utrecht gaat het goed ook.. lekker vakjes volgen en zo. Ik wens je nog een goeie verdere reis toe!

  • 17 Februari 2012 - 07:44

    Kees:

    Mooi verhaal dochter, ben benieuwd voor welke windrichting je kiest? Heerlijk die vrijheid nietwaar?
    spreek je later

  • 20 Februari 2012 - 03:56

    Karin:

    ik scoor zelf al meer punten dan Julian! stuk of 5 slordigheidsfouten in mijn tekst gespot! Om nog maar niet te spreken over de omslachtige zinsbouw van veel zinnen..

  • 20 Februari 2012 - 09:00

    Herriet:

    Niet zo streng voor jezelf Kaatje!. Het gaat ons om de inhoud niet om de vorm. Zoals altijd vin ik het heel leuk om te lezen waar je zoal mee bezig bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 44348

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: