Van de stad naar de bergen - Reisverslag uit Villa Carlos Paz, Argentinië van Karin Sant - WaarBenJij.nu Van de stad naar de bergen - Reisverslag uit Villa Carlos Paz, Argentinië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Van de stad naar de bergen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Januari 2012 | Argentinië, Villa Carlos Paz

Lieve chicos!

Zoals de titel al verraad, ben ik ´verhuisd´ naar bergachtig terrein, vlakbij de stad Cordoba. Het is voor mezelf ook een beetje een verrassing dat ik hier beland ben, maar ik ben heel erg blij (´excited´), want 1x raden wat ik ga doen in deze bergen.

Precies: KLIMMEN!

Vorige week had ik een berichtje achergelaten op een wereldwijd forum voor klimmers, of iemand iets wist in de regio om te klimmen. Een dag later kreeg ik een berichtje terug, van ´Anibal´ (nee, hij eet me niet op), dat hij elk weekend gaat klimmen en kamperen en dat ik uitgenodig ben. Dus, meteen een busticket geboekt en gaan! :D

Omdat alle hostels volzaten, kon ik bij een vriend van hem, Javier, slapen. Beide mannen zijn echt superchill, dus had het echt niet beter kunnen treffen. We gaan straks lunchen, en dan voor een avondje klimmen, en van za op zo gaan we iets verder weg om te klimmen en te kamperen. Ik zal binnenkort wat foto´s delen van de rotsen hier, het schijnt graniet te zijn.

Maar nog even terug naar afgelopen 3 dagen in the big city: BsAs. De Argentijnse jongen bij wie ik logeerde was heel aardig, maar wel een beetje saai: ik heb uiteindelijk 2 dagen in mijn eentje de toerist gespeeld, terwijl ik hoopte dat hij me wat plaatsen zou laten zien, of mee uit zou gaan. Maar hij zat de hele dag op Facebook en tv te kijken. Dus toen ben ik maandag weer naar een hostel verhuisd.

Dezelfde avond ontmoette ik (voor het eerst) een Nederlands meisje in het hostel, en ook twee crazy Portugezen. Samen hebben we de hele avond gegeten en Portugeze wijn gedronken in het hostel, later sloten er ook nog wat Brazilianen aan. Dus ik viel met mijn neus in de boter.

De volgende dag gingen ze allemaal weg uit het hostel helaas. Dus toen had ik een beetje een down dagje, alone again, maar dat was in de middag weer over toen ik ontdekte dat ik een fiets kon huren bij het hostel! Na lekker gefietst te hebben in de eindeloze parken van BA, en mijn eigen avontuur gecreeerd te hebben (ik kon geen overgang vinden terug over de spoorlijn, heb uiteindelijk mijn fiets een trap op en af getild), ontmoette ik een Italiaans/Mexicaans koppel in het hostel. Samen zijn we naar een Milonga gegaan. (Hilde, jij kent het wel!) Dat is een soort café met dansvloer, waar ze eerste een of twee danslessen geven, en daarna is er vrij dansen. Meestal is het tango en zo ook deze avond. Alhoewel ik met een hele dikke, onhandige Argentijn dansde, was het heel erg tof. En later, bij het vrij dansen, werd ik gelukkig nog door een lekkere Argentijn gevraagd (sorry Paul!), die me wat extra passen leerde. Topavond.

Ach, ik kan jullie wel gaan vertellen over bezienswaardigheden die ik heb gezien in BA, maar ik vind de ervaringen belangrijker. Foto´s volgen nog, maar waarschijnlijk krijg je wel een goede indruk als je de volgende dingen Googled: 1. El Ateneo in Avenida Santa Fe, 2. El Jardin Japonez, 3. Plaza de Mayo, 4. Rosedal, Buanos Aires, 5. Plaza Dorrego, Buenos Aires.

Sorry, een iets langer verhaal dan vorige keer Madelein, maar hopelijk niet saai ;-)

Ciao!

Karina


  • 27 Januari 2012 - 17:32

    Jasmijn:

    hey karin,

    heel leuk om te lezen allemaal!!

  • 28 Januari 2012 - 08:08

    Wout:

    Hoi Karin, klinkt allemaal heel spannend wat je aan het doen bent! Veel plezier met het klimmen. Ik ben zelf zojuist in Wellington aangekomen, einde echte vakantie dus, maar we hebben een mooi huis met uitzicht op de oceaan. We gaan ons hier zeker niet vervelen.

  • 28 Januari 2012 - 10:01

    Ineke:

    Heey Karin,
    Het klinkt fantastisch! Wat zou ik graag eens naar Argentinie willen gaan. Bouw je ook wel 'rust' momentjes voor jezelf in? Geniet en veel plezier met het klimmen !!!!

  • 28 Januari 2012 - 10:03

    Suzanne:

    Leuk om te lezen dat je al vanalles hebt gedaan en gezien! Klinkt leuk, zo'n avond met danslessen :) En handig, zo'n klimforum! Ik heb je google-tips net opgezocht, mooie plaatjes! Ben ook benieuwd naar je eigen foto's :) Veel plezier met klimmen! xx

  • 28 Januari 2012 - 15:12

    Kees:

    Was vast geen Peugeot die Argentijnse fiets....Gelukkig geen tandem Karin.
    Klinkt fantastisch lieve dochter wat je allemaal onderneemt inclusief de leuke contacten.
    veel liefs uit Leusden

  • 29 Januari 2012 - 14:31

    Madelein:

    haha nee hoor :) Maar ik ben wel benieuwd naar je eerste foto's.

  • 01 Februari 2012 - 20:00

    Vera:

    Hee karin, wat veel belevenissen meteen! Klinkt lache, vooral die salsa! Is best moeilijk toch? Wees maar blij dat het bij jou een beetje klam weer is, bij ons in de boerderij zijn de ramen van de slaapkamer van binnenuit bevroren! Stuk minder prettig kan ik je vertellen :p
    Geniet ervan en tot je volgende blog!

  • 02 Februari 2012 - 00:31

    Karin:

    foto´s, met het klimmen er bij, staan op Facebook!

  • 04 Februari 2012 - 21:05

    Rosalinde:

    Hai Kaatje!!! Heb net je foto's gekeken!!! Ik ben jaloers! Wat mooi allemaal en dan je klimtocht! Hoe was het?

    Ik ben weer terug uit de bergen. Nu nog in Lyon, maar morgen vliegen we terug naar NL. Ik zag jou lekker in je topje en korte broek! Nou, wij konden ons niet warm genoeg kleden bijna... 's Morgen was het -15!! brrr... Gelukkig houdt skien je warm. O, en ik ben bevorderd!! haha... Ik heb lmijn techniek verder verbeterd.... (daar ontkom je natuurlijk niet aan) maar nog veel toffer: ik heb echt dikke lol in die bobbelpistes!! En verse sneeuw!!! En dan een beetje off-piste!!

    Dikke kus!!! Rosa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 44344

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: