De eerste dagen: Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Karin Sant - WaarBenJij.nu De eerste dagen: Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

De eerste dagen: Buenos Aires

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve lezers,

Het is alweer mijn 4e dag in Buenos Aires, maar het voelt alsof er al veel dingen zijn gebeurd.

Toen ik woensdagavond helemaal moe en warm (want, om 21:00 was het in Buenos Aires nog 30 graden) aankwam in mijn hostel, werd ik meteen warm ontvangen. Ook kwam er een half uur later een Duits meisje (Carola) in dezelfde kamer slapen, en ik herkende haar meteen uit mijn vliegtuig.

De volgende dag deden we meteen mee aan de gratis wandeltoer door de oude wijk San Telmo, waar de oorsprong van de tango ligt, en door La Boca, een volkse wijk met allemaal toffe kleuren & beroemd door het stadion van Boca Juniors, de eerste club van Maradona. Het was meteen gezellig en die middag heb met Carola door een ander deel van BA gelopen. Helaas was het een beetje too much op slippers, dus heb nog steeds een pijnlijke blaar tussen mn tenen!

Het weer was hier heel klam, met meer dan 30 graden, maar gisteren heeft het geregend, dus nu is het ietsje beter. Buenos Aires is een echte grote stad: veel lawaai, veel verkeer, maar tegelijkertijd met heel veel oude gebouwen en charme. Ik vind de binnenstad alleen een beetje te druk, de wijken er omheen zijn relaxter. Ze zeggen dat Argentijnen uit BA niet zo aardig zijn, maar behalve de chagrijnige winkelmedewerkers, vind ik ze in de bars wel heel aardig en charmant. De afgelopen dagen heb ik overdag en s avonds dingen bezocht met Carola en andere mensen uit mijn hostel.

Gisteren moest ik mijn hostel uit, want het zat vol & toen ben ik gaan CouchSurfen (= bij een local thuis slapen). Nu zit ik dus bij Damian, een super aardige jongen van mijn leeftijd, die in een luxe woonwijk net ten noorden van het toeristische centrum woont (in Belgrano). Gisteren hebben we een asado gehouden, dus een barbecue met heel veel vlees (goede steak!). En we waren nogal moe, dus hebben vandaag tot 12:00 geslapen! Nu wil hij graag een live voetbalwedstrijd (Barcelona, met Messi) zien, dus ik ga zo in mijn eentje op pad om wat te zien van de wijk Palermo. Waarschijnlijk ga ik morgen of overmorgen weer naar een hostel, voor de variatie.

Groetjes aan iedereen!

Karin

  • 22 Januari 2012 - 18:10

    Herriet:

    Hoi Karin,fijn om wat van je te horen! Het klinkt alsof je al aardig je weg begint te vinden. Hoe is het met je Spaans?Kusvan mama, papa en Inge

  • 23 Januari 2012 - 18:39

    Oma Borne:

    Lieve Karin, fijn om iets van je te horen, ik merk dat je geniet van alles
    wat om je heen gebeurt. Met opa gaat het goed heel veel liefs van ons.xxxx
    oma.

  • 24 Januari 2012 - 13:38

    Madelein:

    He Karin,

    Ik ben blij dat jij niet van die elle lange verhale schrijft. Lekker kort maar krachtig ;). Goed om te lezen dat je, je goed vermaakt daar :).
    x mad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 44371

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: