Vrije tijd in Roemenie - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu Vrije tijd in Roemenie - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Karin Sant - WaarBenJij.nu

Vrije tijd in Roemenie

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Mei 2008 | Roemenië, Arad

Hey peepz,

Daar ben ik weer. Dit keer schrijf ik een berichtje vanuit Arad, een stad in het westen van Roemenie.
Samen met Marianne uit Norwegen heb ik wat dagen vrij genomen en zijn we lekker op stap gegaan in Roemenie.

Dinsdagavond kwamen we aan in Timisoara, een grote stad met superveel studenten. We sliepen bij een guy die ik had ontmoet in de Sinaia Couch Surf Meeting & hij was echt heel erg gastvrij en cool! :) De eerste avond zijn we ff naar een bar geweest en de volgende dag hebben we gewoon relaxt door de stad gewandeld.
Het weer is/was echt drukkend warm, dus die Mc Flurry ging er wel in. (Ik ben altijd zo blij als ik een Mac Donalds zie, want die heb je niet in Targu Jiu, laat staan in Rovinari! :P)
Woensdagavond zijn we met de trein naar Arad gereisd, dat is maar een klein uurtje van Timisoara. Hier wonen 14 evs vrijwilligers in een enorme villa. Ze werken een beetje met jongeren, maar in het algemeen kunnen ze ook de hele dag niets doen, want er is niet echt veel controle van de organisatie.
Maar goed, we werden opgepikt door Fleur, een Nederlandse vrijwilliger. :D Ook zagen we Dato weer terug, een Georgische jongen die we hadden ontmoet in een training course in Targu Jiu. Maar ze leven hier zo anders dan wij doen. Ten eerst is Arad een vrij ontwikkelde stad, heel Westers-gericht, dus natuurlijk geen wc's in de achtertuin, normale winkels en zelfs amper straathonden!
Dan wonen ze als in een studentenhuis: iedereen heeft zijn eigen eten en ze eten bijna allemaal alleen. Iedereen eet, dus gewoon zijn eigen, bekende eten als hij/zij dat gewend is, niet zo heel veel Roemeense invloeden. Maar het oneerlijke is, dat zij 3-5 uur Roemeense les hebben elke week! Jaloers, jaloers, jaloers!!

Anyway, vrijdagmiddag gaan we weer terug naar Gorj, zaterdag is misschien het feest voor Luka's verjaardag & dan ga ik zondag naar mijn 2e Roemeense bruiloft met Luka! :P

Afgelopen twee weekenden waren heel sportief. De ene ben ik met twee anderen wezen wandelen in de Sohodol Vallei. Een soort geul met een rivier en rotsen er omheen. Het weer was een beetje slecht, dus we moesten schuilen voor een onweersbui in een dierenvoerbak, maar ach, dat was wel te doen.

Het laatste weekend ben ik alweer naar Sohodol geweest, maar dit keer om met wat vrienden van vrienden te gaan... rotsklimmen!!! Twee jongens hadden echt heel veel ervaring met klimmen en ze konden ons dus ook veel nieuwe technieken leren. Maar de routes waren zo moeilijk! Ik kon slechts 2 uit of 4 helemaal halen. En nu nog steeds spierpijn in mijn onderarmen, polsen, schouders.. Pff.. En dat is waarom ik heb besloten om weer met de fitness te beginnen, volgende week!

Okay, dat was het wel zo'n beetje. Ik ben begonnen met het voetbal met meisjes, maar het is heel erg lastig, want ze zijn zo gemeen onderling. "Ik wil niet met haar in het team zitten, okay, dan doe ik niet meer mee." "Ze duwt/slaat/schopt met , boehoe.. snik snotter snik." Maar in het algemeen hebben ze wel lol denk ik. :)

Dikke kus uit Arad mensen, in bijna een maand ben ik weer thuis!

  • 22 Mei 2008 - 07:17

    Herriët:

    Hallo Karin,
    Het wordt langzamerhand eng. Het lijkt er op dat ik steeds de mail open net wanneer jij een bericht hebt geplaatst.
    Leuk om te horen dat je zo actief bent.
    Geniet maar met volle teugen die laatste maand. Dikke kus mama.

  • 22 Mei 2008 - 08:07

    Inge:

    leuke verhalen hoor..
    ik zit nu midden in mijn exames heb vandaag wiskunde van 13:30 tot 15:30

    maar ben al bijna klaar..

    tot snel
    kusje inge

  • 22 Mei 2008 - 15:44

    Moos:

    Merde alors!

    ben je al in een maand thuis?????

    mmmmmm terrasje?!;)

  • 23 Mei 2008 - 08:52

    Helene:

    Liefjee! Wat een levensverhalen weer! Heerlijk! Over een maand al terug! Yesss! Het wijntje staat koud Kaar! :D
    Ik heb sinds kort een nieuw baanje, Zomaar! Een Cafe! Erg leuk! Tot snel weer! Geniet vooral van de laatste weken!
    Liefffsss Len
    Mis u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Hey hey, Voor 5 maanden ga ik backpacken door Zuid-Amerika, in ieder geval door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. In deze weblog zal ik af en toe een berichtje plaatsen over mijn avonturen. Veel leesplezier! Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 44371

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken Zuid-Amerika

23 Mei 2009 - 20 Juni 2009

Veldwerk Aliaga 09

01 Oktober 2007 - 01 Juli 2008

EVS in Roemenië

Landen bezocht: